Nuffnang Ads

Friday, 17 June 2016

MERANG SURIA COLLEGE (MSC) - THE FAMILIA '16



As – salam
Today hari yang sangat berbeza nak dibandingkan dengan last 28 days ago. bangun dari tidur, fikiran masih terbayang2 kawan2 . 28 hari yang penuh dengan suka duka, tawa ria and of course antara pengalaman yang paling manis sepanjang 24 tahun hidup. Yang tak boleh blah, aku mimpi budak2 ni kot semalam. hahhaha. nasib baik tak meracau je. bahahhaha.

First day jejakkan kaki ke Merang Suria Resort on 15/5, hati rasa sangsi betul ke nak join program ni. kalau blah, sempat lagi ni. Masuk hall pergi register, dah nampak Hafiz & kak Puti tengah sibuk layan bebudak ni. so many unfamiliar faces, so aku macam errr. hahha. aku duk fikir sure hebat bebudak semua ni. tgk depa punya sijil dlm file, makkkk aiiiii tebal!! lepas tu check in bilik. hati quite lega sebab aku dari hari dia bgtau diterima masuk untuk program ni, aku cuak sebab tak mahu duduk dalam dorm. cukup2 laaaaaa hidup dalam dorm sekolah dulu. bahahahhahahaha.

Day one begins. Module Murabbi by mr azman. sangat best. pengisian padat. serba serbi best laaa bagi aku. dari 8-5, petang tu sambung plak explorace. penat tapi best. kumpulan aku Horaaaa Horey nama dia. tapi siyes best kumpulan ni. dalam pada tu, kami dibagikan jugak utk 4 groups yang lain, each group mewakili 1 sekolah. THIS IS WHERE MAGIC HAPPENS. kumpulan ni ada 28 orang, 6 boys and 22 girls. MERANG SURIA COLLEGE, knowledge enlightening future!!!! SEJARAH SUDAH PUN BERLALU PERGI, TAPI MEMORIES AKAN DISIMPAN TILL ETERNITY. sungguh aku kata, aku sedih sangat nak balik rumah sebab dah rasa macam mereka keluarga sendiri. kalau boleh nak je angkut semua mai balik Gua Musang. hahaha. we were together like 24/7 tolak tidur ngan be**k je. ahaha. dah tu, confirm laaa rasa rapat macam own blood. well, sedangkan yang hidup pun akan mati, inikan pula perpisahan. yang bermula pasti akan berakhir. ukhuwah yang terbina tu siyezly aku appreciate sangat2. bertemu kita kerana Allah, berpisah pun kerana Allah.

Tidak ku pinta perpisahan ini terjadi
Jika mampu ku halang, of course aku akan halang. hahaha
Pahitnya realiti untuk ku telan
satu harapan, satu doa aku panjatkan
Jangan kau lupa, jangan kau buang
sematkan di dada dan kotak pemikiran
betapa berharga nilai persahabatan
& aku nak korang tahu AKU SAYANG KORANG

=(


Merang Suria College, sl1m green 2016 (batch 3)

where

MEMORIES REMAIN ALIVE.
Zack. Fatihi. Syafiq. Hamzi. Ustaz. aimran

kak Fira. aini. mizah. aimi. norma. kartini. tikah. dillah. farah. kak hajar. sakinah. azwa. amy. tirah. nuha. amira kolej insaniah. tuan amira. najibah. azlin. aina. fatin. lyn-da off.








Sapalah tak rindu kan??? erm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...